Tuesday, May 12, 2009

Personal Fitness Coach.

Salah seorang kawan saya Fuad, datang ke rumah saya dan membawa hadiah untuk anak pertama saya yang bakal lahir. Terima kasik kepada Fuad dan Isteri.. Fuad merupakan pemilik gym sport-excel dan sekarang ini beliau ingin membina kerjaya sebagai Personal Fitness Coach. Fuad telah lama berkecimpung dalam bidang Fitness ini sejak tahun 2000 lagi, mempunyai pelbagai pengalaman dan juga latihan rasmi mengenai Fitness.

Fuad datang untuk meminta panduan untuk mempromosi beliau menggunakan media Internet. Setelah berbincang seketika saya mencadangkan Fuad membuat perkara tersebut:

  1. Membuka laman web profil
  2. Membuka laman web rasmi
Laman Web Profil
Laman web profil amat penting kerana pelawat (bakal klien) akan menilai Fuad di sini. Pelawat juga akan menilai apa yang Fuad tulis, cadangkan, nasihat dan tunjuk ajar yang berterusan. Ini adalah untuk membentuk satu dynamic profile yang berterusan. Gaya penulisan lebih santai dan melibatkan komunikasi dua hala menggunakan komen di setiap artikel. Wordpress akan menjadi pilihan beliau sebagai medium web profil nanti.

Laman Web Rasmi
Laman web rasmi ialah laman web syarikat atau laman web utama. Laman web ini memaparkan maklumat yang lebih statik dan gaya penulisan adalah rasmi. Laman web rasmi ini eloknya dibuat dengan Joomla atau xoops. Ini memudahkan klien untuk login dan melihat maklumat terbaru dari Fuad nanti.

0 comments:

Post a Comment

 

Mohd Azrul.Net Copyright © 2009