Wednesday, May 13, 2009

Idea Promosi Yang Baik



Saifulsham memang amat lincah dalam bidang bisnes online. Lihat produk terbarunya sistem kedai online, http://sistemkedaionline.com. Apa yang menarik disini, kaedah online marketingnya dengan menggunakan video dan yang penting background yang baik. Konsep pemasaran secara video ini harus difokuskan dan diketengahkan dengan serius. Dengan membuat fokus iklan dalam internet menggunakan video amat boleh memberikan keuntungan lumayan. Produk dan penjelasan boleh dibuat dalam bentuk video-shoot.

Produk fizikal memang tidak dapat dipisahkan dengan bisnes konvensional, ambil contoh seperti peniaga tudung di Jalan TAR, Kuala Lumpur, mereka semua menjalankan bisnes tudung selama berbelas tahun, adalah baik jika mereka dapat menjual tudung mereka secara pos. Sabah Sarawak dan Brunei tentu gembira mengenai hal ini.

Bagi peniaga fizikal, teknik perniagaan brick n mortar amat sesuai. Hanya perlukan satu shopping cart yang dapat merekod sale item, description dan jual price tentu baik. Semasa checkout jumlah pembelian dapat dibeli dikira automatik dan pembeli boleh memilih untuk membeli dalam pelbagai jenis cara (multiple payment gateaway). Pilihan sistem kedai online (SKO) ialah menggunakan zen cart (servis dan script percuma).

Jadi antara salah satu yang boleh difokus oleh mereka yang minat menjalankan bisnes online ialah shopping cart. Fokuskan shopping cart dan juga rekabentuk template shopping cart tersebut supaya bersesuaian dengan produk yang ingin dikeluarkan.

Selamat Maju Jaya!
http://mohdazrul.com

0 comments:

Post a Comment

 

Mohd Azrul.Net Copyright © 2009