Sunday, May 10, 2009

Antivirus & Utilities Wajib!

Software wajib yang ada dalam komputer meja dan komputer riba saya ialah:
  1. Antivirus - Avast Antivirus
  2. Advanced System Care
  3. Total Uninstall
Avast Antivirus #Download
Avast merupakan salah satu antivirus yang baik, pelbagai antivirus yang telah saya gunakan selama ini termasuk yang dibeli sekali (saya tidak mahu sebutkan jenama), dan juga antivirus percuma seperti AVG, Panda dan sebagainya. Paling baik bagi saya ialah Avast kerana menggunakan memori yang sedikit berbandang antivirus yang lain, update virus list hampir setiap hari semasa saya online. Avast juga percuma dengan licence key, anda hanya perlu daftar dan tunggu license key / registration key dalam email anda. Jika sudah tamat tempoh anda boleh request untuk licence key / registration key baru tanpa sebarang bayaran dan masalah!

Advanced System Care #Download
Salah satu utilities tools yang baik, membasmi spyware (selalu melambatkan komputer), menghilangkan jejak penggunaan komputer secara automatik, mempunyai link ke smart defrag percuma - anda boleh download dan menggunakan secara percuma (smart defrag sahaja!). Registry Defrag, shortcut fixer dan macam-macam lagi. Satu software yang berbaloi jika digunakan, software ini perlu dibeli.

Total Uninstall #Download
Total Uninstall inilah yang mengurangkan kekerapan saya format komputer, selalunya jika banyak program dan uninstall program tersebut, registry tetap mengandungi maklumat registry, dengan menggunakan kaedah uninstall biasa akan menyebabkan komputer anda menjadi sarat dan prestasi menurun dengan teruk. Total Uninstall boleh membuang registry entry program tersebut dengan baik. Software ini juga harus dibeli setelah 30 hari penggunaan percuma.

0 comments:

Post a Comment

 

Mohd Azrul.Net Copyright © 2009