Saturday, May 23, 2009

Fixing mohdazrul.com

Dalam beberapa hari nie, saya sibuk membaik pulih laman web profil saya, mohdazrul.com, masalah yang timbul sebenarnya plugin twitter, iaitu twitter tool - kiranya di laman web mohdazrul.com itu akan sentiasa keluar update jika saya buat sebarang twittering dari mana-mana aplikasi lain. Secara radikalnya saya terus remove wordpress dan delete database kerana asalnya saya install wordpress ini menggunakan auto-installation fantastico yang ada dalam hosting. Sebelum tuh memang saya ada export database dari phpmyadmin ke komputer saya.

Kesannya, saya mulakan semula isikandungan dalam mohdazrul.com , dah banyak saya tulis sebelum ini tetapi saya tidak masukkan kesemuanya. Bila lihat 'last searched term', ramai yang datang ke mohdazrul.com dari google search dan mereka mendapati maklumat yang dicari telah tiada. Minta maaf ye!

Akhirnya saya pakai twitter plugin paling ringkas dan baik iaitu twitter-for-wordpress , search aja twitter-for-wordpress anda akan dapat plugin yang saya maksudkan.

Laman mohdazrul.com akan dijadikan tempat profil saya sendiri, dimana saya akan update tentang aktiviti, idea dan pengalaman saya disana. Dengan cara ini maklumat dapat disampaikan secara dua hala dengan lebih berkesan. Dalam bahagian komen pula saya menggunakan 'threaded comment', itu pun selepas baca http://sembangkomputer.com - banyak jenis threaded comment wordpress plugin tapi saya malas nak cuba satu persatu, bila sembangkomputer dah bagi review, apa lagi saya pun pasanglah dan memang baik hasil plugin tersebut.

0 comments:

Post a Comment

 

Mohd Azrul.Net Copyright © 2009