Thursday, December 10, 2009

Internet Marketing Business

Salam semua, semoga sihat sejahtera dan kepada yang masih mencari-cari cara sebenar buat duit, anda boleh terus membaca apa yang saya akan kongsikan. Izinkan saya berkongsi cerita mengenai diri saya, saya dilahirkan di Kelantan dan dibesarkan di Kuala Lumpur, bersekolah di beberapa tempat seperti Terengganu dan Kedah, melanjutkan pelajaran tidak keluar negara tetapi apa yang pasti pendapatan saya juga lebih dari mereka yang berada diluar negara. Kenapa saya berani berkata sedemikian? kerana saya ada bukti, bukti dalam 'bank statement'. Apa yang ingin saya sampaikan kepada anda ialah salah satu cara yang betul-betul memberikan saya duit yang lumayan ialah Internet. Saya hanya menggunakan Internet untuk membuat iklan kepada laman web saya, dan laman web itu pula mestilah dalam bentuk sales letter atau mini site. Jadi sebenarnya kejayaan web tersebut ialah bentuk sales letter yang diatur sedemikian rupa untuk memujuk pelawat membuat keputusan untuk mendapatkan produk atau servis yang saya tawarkan.

Jadi saya mula melihat menggunakan Internet sebagai tempat pengiklanan produk atau servis yang bakal saya tawarkan. Dan ternyata keupayaan menghasilkan wang hanya berhenti setakat itu sahaja, ini kerana saya tidak membuat rakan JV, affiliate dan juga saya tidak membuat beberapa teknik yang telah disahkan oleh mereka yang mengaut keuntungan besar dalam Internet.

Setelah beberapa tahun dalam dunia Internet saya, saya melangkah keluar dengan menghadiri beberapa seminar di luar. Yang pertama saya pergi ialah Millionaire Mind Intensive , Singapore beberapa bulan lalu. Dan yang kedua yang mana juga menarik perhatian saya dan sesuai dengan entry saya kali ini ialah setelah saya menghadiri seminar Global Internet Seminar 09 , Kuala Lumpur.
Apa yang saya dapat dari seminar tersebut adalah sesuatu yang telah saya lihat tapi saya tidak membuat sebarang 'action', jadi mereka yang telah mengambil langkah tersebut telah melihat perspektif berbeza bagi Internet Marketing Business ini.

*Saya akan kongsikan apa yang saya perolehi sepenuhnya dalam entry blog akan datang, lawatilah selalu blog saya ini.. :)

0 comments:

Post a Comment

 

Mohd Azrul.Net Copyright © 2009